do góry
Pobieranie danych...

Wideoakademia księgowych i biur rachunkowych

 Piotr Wojciechowski

Adwokat, ekspert prawa pracy, publicysta. Były Wicedyrektor Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy. W latach 1998-2001 pracował w charakterze specjalisty w Departamencie Prawa Pracy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. W ramach prac ministerialnych zajmował się sporządzaniem opinii prawnych, brał udział w pracach nad projektami legislacyjnymi, pisał ekspertyzy na potrzeby Komisji Trójstronnej oraz Komisji Kodyfikacyjnej Prawa Pracy.

Lista wszystkich szkoleń autora (51):

  1. Prawo pracy 2017/2018
  2. Czy na żądanie pracownika w świadectwie pracy wpisujemy wysokość wynagrodzenia i odbyte szkolenia
  3. Czy niewydanie świadectwa pracy jest możliwe tylko, gdy umowy następują bezpośrednio jedna po drugiej
  4. Czy obniżenie wieku emerytalnego wpłynie na ochronę pracownika przed zwolnieniem
  5. Czy wydanie świadectwa pracy można wstrzymać i jak je wydać, jeśli pracownik był np. chory
  6. Czy wydanie świadectwa pracy do umowy na czas nieokreślony zawartej w ubiegłym roku jest teraz obowiązkowe
  7. Co zmieniło się w ostatnim wzorze świadectwa pracy
  8. Zatrudnianie pracowników tymczasowych
  9. Czy w świadectwie pracy może się znaleźć informacja o rozwiązaniu umowy w trybie dyscyplinarnym
  10. Jak określić stawkę godzinową, jeśli strony umówiły się na wartość ogólną za wykonanie zlecenia
  11. Czy w przypadku umów zlecenia trzeba prowadzić ewidencję czasu pracy
  12. Czy zleceniobiorcę oddelegowanego do pracy za granicą obowiązuje stawka 13 zł za godzinę
  13. Czy stawka minimalna dotyczy pracowników zatrudnianych na zlecenie przez agencje pracy tymczasowej
  14. Czy po rozwiązaniu umowy zlecenia, w okresie wypowiedzenia, zleceniobiorcy wciąż przysługuje minimalna stawka godzinowa
  15. Czy wynagrodzenie prowizyjne też musi być płacone raz w miesiącu
  16. Czy minimalna stawka godzinowa ma zastosowanie do umowy o dzieło
  17. Kto ma pilnować faktycznych godzin pracy zleceniobiorcy
  18. Co w sytuacji, gdy podmiot nie zapewnia zleceniobiorcy minimalnej stawki godzinowej
  19. Jakie składniki wynagrodzenia nie będą wchodziły (od stycznia 2017 r.) w skład minimalnego wynagrodzenia za pracę
  20. Czy przy zatrudnieniu na przełomie miesiąca stawkę minimalną liczymy proporcjonalnie
  21. Czy i jak ewidencjonować godziny pracy zleceniobiorców
  22. Czy 13 zł minimalnej stawki godzinowej to wartość brutto czy netto – do wypłaty
  23. Czy do umów zlecenia zawartych w 2016 r., ale wypłacanych w 2017 r., należy stosować stawkę minimalną
  24. Zatrudnianie pracowników 2016-2017
  25. W jaki sposób PIP kontroluje pracodawców, którzy zatrudniają pracowników na umowy terminowe dłuższe niż 33 miesiące
  26. Czy minimalna stawka godzinowa dotyczy także kontraktów menedżerskich, nieodpłatnych zleceń i wolontariatu
  27. Zatrudnianie na zlecenia 2017 w pytaniach i odpowiedziach
  28. Czy należy sporządzać aneksy do trwających umów zlecenia, które przechodzą na rok 2017
  29. Czy w umowie można ustalić czas przewidziany na wykonanie poszczególnych czynności zlecenia
  30. Czy minimalna stawka godzinowa dotyczy także kontraktów menedżerskich
  31. Czy przedmiot zlecenia będzie miał znaczenie (od 2017 r.) dla obowiązku zapewnienia stawki minimalnej
  32. Nowe zasady zatrudniania na umowę zlecenie
  33. Czy minimalna stawka godzinowa w 2017 r. będzie dotyczyć umów o dzieło i samozatrudnienia
  34. Czy w stażu do wypowiedzenia umowy na czas określony uwzględniać staż z umów niewliczanych do limitów
  35. O czym muszą pamiętać pracodawcy w związku ze zmianami w umowach terminowych
  36. Czy okres 33 miesięcy liczyć od daty zawarcia umowy o pracę, czy rozpoczęcia pracy
  37. Jakie przyczyny obiektywne pozwalają zawierać umowy terminowe ponad limit
  38. Czy konsultować z pracownikiem zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy podczas wypowiedzenia
  39. Jak naliczać wynagrodzenie za czas zwolnienia z obowiązku świadczenia pracy
  40. Czy dzięki umowie przedwstępnej można w 2016 r. zawrzeć umowę na czas wykonania określonej pracy
  41. Kiedy w wypowiedzeniach umów terminowych trzeba uwzględniać okresy zatrudnienia sprzed nowelizacji
  42. Jak traktować trzecią umowę na czas określony - zawartą 22 lutego 2016 r. - bez miesięcznej przerwy
  43. Zmiany w umowach terminowych 2016
  44. Czy można wielokrotnie zawierać z pracownikiem umowy na okres próbny
  45. Zmiany w prawie pracy 2016. Przepisy przejściowe
  46. Jakie obowiązki będą mieli pracodawcy w związku z dostosowaniem umów do nowych regulacji
  47. Co zmieni się w zwalnianiu pracowników z obowiązku świadczenia pracy w okresie wypowiedzenia
  48. Jakie okresy wypowiedzenia będą stosowane w przypadku umów na czas określony
  49. Jakie limity w zawieraniu umów na czas określony wprowadza nowelizacja Kodeksu pracy
  50. Jak po zmianie przepisów będą zawierane umowy na okres próbny
  51. Zmiany w terminowych umowach o pracę